Min Pappa!

Har haft en riktig mysdag. Efter en förmiddag med familjen, lite småplock bara varit så fylldes vårt hus av några av mina käraste. Först kom syrran med man och barn och sedan kom pappa som var i Sverige över helgen. Jag är berikad med två "pappor" i mitt liv. Tack vare att jag har en extra pappa, i form av mammas nya man (eller ny och ny...), har det kanske varit lättare fast jag inte träffar min riktiga pappa så ofta.
Min pappa är nog det snällaste som finns (möjligen tävlar han med mormor om titeln). Ligger något i vad han säger när han tackar nej till kaka i rädsla för att bli menlös om han blir "sötare". När jag tänker tillbaka på min uppväxt ser jag en pappa som pysslade i sin snickarboa och gärna hade sina flickor med sig bland träbitar, sågspån, spikar och verktyg. En pappa som älskar naturen och tog oss på semestrar med dressincykling och fjällpromenader. Han var också pappan som varje helg skjutsade mig på skidtävlingar runt hela dalarna... och ibland ännu längre bort. Han brusar sällan upp, kan inte ens minnas speciellt många gånger som han varit riktigt arg när jag och min syster var små och jobbiga trotsungar ;) Numera bor pappa i Trysil, Norge och det brukar dröja flera veckor (ibland månader) mellan gångerna vi ses. Han finns dock i mina tankar mycket oftare än så, jag är så glad att jag har min pappa. Det funkar dock bra, jag vet att han finns där för mig (liksom jag finns här för honom) även om vi inte ses så ofta som kanske vore önskvärt. Varje gång pappa kommer är det lite feststämning, och varje gång han åker känns det lite tomt.
Älskar dig min pappa!
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Sara Eldh

Får en tår i ögat. Men det är så sant att han och mormor ligger bra nära varandra på listan över att vara snäll. Men nog kommer jag ihåg gånger då pappa varit upprörd. Fisketuren med krokar som fastnat i träd, kanotpaddlingen med kepan som slängdes i vattnet, backa ut från garaget med dörren öppen på bilen. Men han är ju skrämmande lik dig och mig där Jenny, "blixtarg" och i nästa stund skrattar han.

2010-11-21 @ 22:17:20
Postat av: Sol Jenny

Jo visst har han blivit arg men det är just det att det behövdes vara något extra för att han skulle tända till och sen var det över lika snabbt. Hur många tror du kan räkna upp de gånger deras föräldrar blivit arga????



:)

2010-11-22 @ 08:37:32
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: mamsen

vad tråkigt att det inte går att läsa inläggen

2010-11-22 @ 15:43:30
Postat av: mona

Ja..herreguu vad har du för tokig bakgrund..fyyy <3

2010-11-22 @ 21:10:50
Postat av: Sara Eldh

Markera texten så är det inga problem alls att läsa. Mamma: Håll in vänstra knappen på musen och dra över texten, då kan du läsa. HA HA HA, synd bara att du inte kan läsa detta :) Men det är kanske tur. Du skulle säkert bara misstolka det där med musen och draöver!

2010-11-22 @ 22:28:29
Postat av: Michaela de Vreeze

vad fint skrivit Jenny :)

2010-11-23 @ 14:28:46
URL: http://michaeladevreeze.devote.se/
Postat av: mona

tack för tipset Sara.. det fungerar..men för farao..blir jobbigt att kommentera/ge information varje gång till övriga som vill läsa.. betyder följande: BYT NUUUU!!

2010-11-23 @ 20:38:57
Postat av: Sol Jenny

Nej.... vem har sagt att allt ska va så JÄ--- enkelt då. Livet är långt ifrån lika enkelt som att läsa min blogg. I verkliga livet räcker det inte med att trycka på musen å dra över. så sluta gnäll!

2010-11-23 @ 22:52:00
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Mona

Nä nä nä..tänker inte sluta..

Det är igentligen inget gnäll bara konstanterande att det faktiskt är så..

-så sluta gnäll över att vi gnäller !! hi hi hi <3



Däremot är det helt okey att bli klickad på musen och överdragen!! ;)

2010-11-24 @ 14:53:45
Postat av: Nora

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2012-03-18 @ 19:16:05
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0