HALOWEEN!

Det är Helloween!
När ja var liten var detta endast en tredition som tokiga amerikanare höll på med... trick or treat! deras motsvarighet till påskkärringarna! Nu är traditionen här och har nästan blivit viktigare än påskens högtid för våra barn. Visst skulle det vara kul att gå runt och busa för grannan om man inte fick sig något gott. Jag tycker det är väldigt oskyldigt med små barn som klär ut sig till skelett, häxor, liemän... eller vad det nu kan va. Men jag kan även känna för den äldre generationen som inte vuxit upp med dennna tradition. Att den infaller skrämmande nära allhelgona gör det hela problematiskt. Tänker på de som kanske blivit änkor/änkemän det senaste året. För dem är denna helg jobbig nog. Att det dessutom ska komma en miniform av liemannen och tigga godis när mörkret faller på kanske inte är så kul... Visst oskyldigt, men ändå onödigt. Jag skulle inte skicka iväg mina barn på trick or treat om det inte var till nmänniskor vi känner och som varit beredda på att de kommer.
Hur gör du?????

Annars tycker jag att Halloween är riktigt KUL!. Få slänga på sig häxkläder. pynta huset (med plusset att detta faktiskt är den enda högtiden där du med FÖRDEL kan skita i att städa huset), skratta rått... härligt! mmooohhhahha.....

I veckan skar jag och barnen ut ljuslycktor av pumpor. Det är en tradition som jag gärna håller på. Roligt och fint! Så härligt i väntan på att julstöket ska igång. (köpte för övrigt den första julklappen idag, rekordtidigt för att vara mig. Jag är obeskrivligt nöjd!).




Ha en härlig HALLOWEEN där ute!

MMMMOHHAAAHAHHAHAA........

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Ska försöka vara positiv, det blir nog bra till slut... Tack för peppande ord!

Fina pumpalyktor :)



2010-10-30 @ 18:26:43
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Anna Nämd

Dina pumpor var mycket finare än min...:( Måste skärpa mig till nästa år!

2010-10-30 @ 21:50:18
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0