BollKalle!

Idag har sonen gjort premiär, fotbollsmatch premiär! ...och jag är en mycket stolt mamma :)
Redan förra året började Kalle lite smått att vara med på träningarna men det har varit bra där. Matcher har nog känts lite för skrämmande. Jag skulle aldrig pressa mina barn att vara med på något för att de ska bli proffs och vara mycket bättre än alla andra, aldrig. Det tycker jag är hemskt. Däremot kan jag känna att lagsport ger så mycket mer än bara träning. Barnen lär sig det sociala spelet. Att hjälpa och att kämpa, tillsammans. Jag är också övertygad att detta även bidrar till ökat självförtroende hos barnet, för att inte tala om kompisrelationerna det ger. Hur som haver kom Kalle springandes efter förra veckans träning med en lapp om MT-cupen, "Jag ska va med" ropade han. Chockad ( han har verkligen inte velat vara med tidigare och jag har varit glad att få honom att va med och spela den sista stunden på träningarna) sken jag upp. Dagen efter hämtade Jon hem en febrig Kalle från fritids och någon match blev det inte den helgen. Idag var det dock andra bullar och han spelade med hela matchen utan att tveka. Visst var han nervös innan, men han gjorde en jättebra insats. Synd att det var sista matchen för säsongen, samtidigt som jag är glad att han hann testa en match innan det var slut för i år. Nästa år blir det kanske fler helger vid sidan av fotbollsplanen för en viss mamma <3



Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Underbart å ösa men framför allt så skönt å bra för Kalle/ kram

2010-09-11 @ 20:42:27
Postat av: Anna Nämd

Ha ha vad söt han var! Stort steg!!! Hoppas han blev fast! Krama Zlatan från faster.

2010-09-12 @ 11:12:01
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0