jaktnyheter!

Läser på dalarnas tidning på nätet att Kalle Moraeus fått lov att ställa in en konsert på Åland. Anledningen var enligt nyheterna på den tidigare nämnda ön att Kalle opererats akut, något som medier i Sverige också tydligen har skrivit om. Kalle lugnar dock MT med att han endast är förkyld med orden:
– "Jag är förkyld som katten. Jag var på älgjakt och frös. Anledningen att jag åkte in till sjukhuset var att jag fick ett sjukintyg."

Jag pratade själv med Kalle på lunchen igår och samtalet gällde just jakt.... men inte riktigt älgjakt! Jag Kalle och Anna har nämligen en annan gemensam nämnare, något vi älskar som våra egna barn. KATTER, och katter jagar råttor, möss, sorkar, lemlar, mulvadar..... you name it! Konstigt är dock att alla verkar vara så oroliga för Kalle, men ingen tänker på den där katten! Katten har ju också varit på jakt och blivit förkyld som det verkar. Kalle säger ju själv att han är förkyld som katten! Hoppas dom båda kryar på sig snart.


Vår lilla Wille med en "liten" present som Elin tagit in till honom.

vargparÄven Jon befinner sig dessa dagar i skogen i hopp om jaktlycka. Hittills har det inte varit någon större succe och som det verkar nu får vi fylla frysen med annat än älgkött... :( Det har inte varit tomt på djur, tvärtom. Redan första, eller andra, jaktdagen hade Jon en ko med två kalvar vid passet. Nu har de beslutat att bara skjuta tjurar så Jon fick snällt låta älgtrion traska vidare. Idag fick han och P-Å sig en dessto större naturupplevelse, om än mindre lyckad jaktupplevelse. När de sitter på passer kommer två vargar och lufsar förbi dem ett 50 tal meter bort. De verkade inte ha minsta vittring av att två jägare iaktog dem. Häftig upplevelse men hundkarlarna fick genast informeras och sedan dess går de nu med hundarna i koppel. Kanske inte bästa förutsättningarna för en lyckad älsjakt men det blir nog ett minne för livet för två vänner som befann sig där på passet.

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Men det går väl inte att jag älg med vargsällskap??

Då drar ju älgen..



Ja våra katter de är bra mysiga! Plockade just en levande mus ur Biancas mun innan Sidney skulle till att sno den, nu lever musen vidare ute i buskarna..he he

2010-09-15 @ 22:27:38
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0