4 barnsmor <3

Idag testar jag på livet som fyrbarnsmor! Hur det går??? Toppen! :)
Jag skulle gärna ha en stor skara barn här hemma... men det finns vissa saker som krävs för att det ska fungera, ungefär samma sak som krävs för giftemål! -Man måste vara TVÅ om det! Att lura den andra parten in i en sån situation, som att bli gravid, finns inte i min värld. Det är en aldeles för egoistisk handling. Att däremot "låna ihop" lite ungar här och där... utan att mannen har en chans att protestera, tycker jag däremot är helt OK ;) Vadå, det är ju bara för en natt. (jag har dock inte fått några klagomål från mannen i huset).

I natt har vi lånat Jons systers barn Selma och Felicia. I första hand för att de ska åka buss med Kalle till skolan i morgon, men även för att Anna är i Falun i natt och för att kusinerna tycker det är mysigt att va tillsammans. Känns lite tyggare för både Kalle och mamman att någon "större" är med första gången. Jag hoppas att han sedan ska kunna åka själv de dagar jag börjar 10 så jag slipper hålla på och skjutsa fram och tillbaka.

Att ha många barn här hemma är verkligen inte avskräckande på mina önskningar om en stor familj. Visst har man många barn och tätt blir det förstås fullt upp. Har man däremot någon sladdis måste det va så lättsamt med äldre syskon. Ser ju bara på Kalle hur han gullar och leker med små barn, på samma sätt som Selma och Felicia tar hand om Kalle och Ebba och på det sättet underlättar för mig som mamma. Visst blev det lite extra skjutsande eftersom Felicia hade fotbollsträning, men samtidigt kunde jag lämna Kalle hemma med Selma vilket underlättade det hela avsevärt!


Selma, Elin Felicia, Ebba, Kalle och Johan. En härlig barnaskara, å 4 har jag här i natt :)

Nej många barn - inte mig emot!

(Men NEJ, det blir inte fler här!)

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Men vilka gullungar du har fått och fått låna då!!

Man lämnar ju inte barnen till vem som helst! ;)

Kram kram

2010-09-07 @ 21:07:49
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0