Lycklig... ensam... ledsen... glad... tacksam...

Sitter här i min ensamhet, barnen ligger och sussar i dubbelsängen och Jon är på älgjakt hela veckan. Jag har sett fram emot den här veckan... fram till idag. Idag vill jag bara ha honom hemma hos mig. Är trött, less, ensam.... Har sånt familjbehov just nu. Vill bara krypa upp med mina barn i soffan och läsa sagor, gå på skogspromenader och leta kottar, måla vackra tavlor tillsammans, baka kakor, åka på utflykter, resa, skratta, leka. busa... Samtidigt är jag så lycklig, glad och rik som har just detta! känner mig lustigt ensam och harmonisk på samma gång.....

Satt i sommarstugan med mamma och Sara förra helgen och diskuterade vad vi skulle göra om vi vann 100 000. Då visste jag inte alls... just idag skulle jag tagit ledigt från jobbet och bara vara ledig med mina barn några dagar tror jag. ;)  ok.... kanske man inte hade gjort på riktigt om man nu skulle vinna men just nu saknar jag dom bara de är på en annan våning och sover.... en del kanske ser det som att jag borde klippa navelsträngen, andra ser det som stark moderskänsla. Jag kan bara säga "that´s ME"

Idag har jag i alla fall haft en riktig kvalitetsdag. Vid lunch kom Ulle förbi med barnen och sen kom även syrran och anslöt sig till sällskapet. Barnen lekte och skrattade och ville inte slita sig ifrån varandra... och vi vuxna fick en efterlängtad snackstund om barn, gubbar, åldersnojjor... ja tjejsnack helt enkelt. Därefter har jag och barnen läst böcker i soffan och varit på promenad ner till syrran. Nu väntar en lång arbetsvecka, men jag tror nog det ska gå bra. I morgon sover vi hos mamma eftersom jag inte slutar förren 20.00 och hon ska ta hand om barnen, mysigt. På onsdag slutar jag redan 13, längtar och vips är det fredag :) Sen är det bara en vecka till kvar innan vi åker till fjällen. Vet inte vem som längtar mest, jag eller barnen!

Nu ska jag packa lite väskor och sen krypa ner i sängen hos mina diamanter och titta på TV.



SOV GOTT!

Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0