Valvaka

Sitter här som många andra och följer valvakan på tv. Trots att jag inte är något stort fan av politik tycker jag det är otroligt viktigt att man tar till vara på sin rätt att rösta. Skulle aldrig (även om man aldrig ska säga sldrig) kunna vara en soffliggare när det kommer till valdagen. I år har dock valet varit svårare än någon gång tdigare. Jag har gjort ett val, visst, men jag vet fortfarande inte vad jag hoppas och vill...??? Speciellt gäller detta riksdagsvalet. Jag velar fortfarande fast min valsedel ligger där den ligger och snart är räknad. Men å andra sidan tycker jag det är ok vilken färg det nu än må vara som tar hem valet. Tummarna jag håller är att rösterna till SD blir så lågt som möjligt. Är igentligen pinsamt dåligt insatt i de olika partiernas åsikter inför detta valet. Gjorde mitt val på de grundläggande idiologierna som politikerna har... rätt eller fel??? vet inte men det var mitt val!


När det gäller kommunalvalet har det varit lite lättare tycker jag. Där känns valet lite lättare att "ta på". Som småbarnsförälder har man vissa frågor som ligger varmt om hjärtat och utifrån detta kunde jag ganska snart bestämma mig för vart min röst skulle hamna. Här är vi dessutom ense i vår familj, skönt. Inget tjafs, inga disskutioner :)

Nu är det bara att vänta och se! ...och om bara 4 år är det val igen.

Sol Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0