Från nu och in i framtiden.... med återblick!

Ja det har runnit en del vatten under broarna sedan jag skrev sist. Mycket har förändrats och vårt liv kommer från och med nu se lite annorlunda ut, det är underbart! Så många år som jag kämpat mot arbetslöshet, kämpat för att få en inkomst, hoppat mellan jobb som lokalvårdare, butiksbiträden i olika affärer, varit ringvikarie inom skola och barnomsorg, ibland lyckats få långvikariat som klassföreståndare och personlig assaistent till barn med särskilda behov, hoppat in som journalist på MT, tagit ströjobb men aldrig varit något! Den som aldrig varit arbetslös någon längre tid och aldrig haft någon utbildning vet nog inte hur det känns att inte vara något. Det är en sak att gå arbetslös en tid men ha en grund att stå på (utbildning). Det är sjukt hur ofta man frågar människor "vad är du?" Jag har varit "INGENTING". Till slut gav jag nästan upp och trodde jag skulle förbli "INGENTING" resten av livet....
*
En dag vände det. Ett litet telefonsamtal förändrade allt. Ett frö började gro... fick näring och växte. Från ingenting började det faktiskt bli något av mig :) Många har imponerats av hur jag orkade pendla varje dag fram och tillbaka till Falun i ett helt år (...och lite till). För mig var det det bästa året på mycket länge. Jag var ju på väg, på väg att bli någon! Sista halvåret har varit kämpigt, visst det har det. Men jag är så stolt. Jag ÄR något. JAG ÄR FRISÖR!
*
När jag ser tillbaka på dessa tre år kan jag inte låta bli att le. Det har gett mig så mycket mer än en utbildning. Jag har fått möta så många underbara människor, fått nya vänner och öppnat dörrar som så länge varit låsta med dubbla kedjor och inbrottslarm. Det har öppnats upp en hel värld... de har bokstavligen tagit mig runt hela världen. Tänk bara att jag fått åka ända till Melbourne i Australien för att där representera min skola under frisörtävlingar. Stolt kunde jag komma hem med 2 bronsmedaljer i bagaget och oändliga minnen och möten i ryggsäcken.
*
Efter några månader av stress inför gesällen, mycket som hänt runt oss och därmed bristande ork och inspiration att ta mig för med saker, börjar jag så smått komma igen. Jag prioriterar tiden med mina barn. De har åsidosatts mer än jag önskat och jag har inte riktigt varit den mamman jag önskat att jag var för mina barn. Har längtat tillbaka till de små sakerna vi kan göra tillsammans och det har blivit bättre. Vi har bakat, läst högt ur böcker, spelat spel... ja gjort saker tillsammans. Det är så underbart. För flera månader sedan bestämde jag att just detta skulle bli mitt nyårslöfte, få mer kvalitetstid med mina barn, och jag har redan börjat. Jag hoppas även några andra nyårslöften kommer infrias under året, så mycket annat som jag gömt undan från "må bra" listan på grund av bristande ekonomi och möjligheter. Sakta men säkert håller jag på och fylla min lista igen... långt ifrån alla punkter kommer jag kunna checka av det kommande året men det är en start. Det mesta har med relationer till människor att göra... så många vänner jag vill umgås med och besöka. Kanske kommer några förbli en dröm, men lyckas jag få till en enda liten tripp är det helt klart UNDERBART!
*
<3 INGET I VÄRLDEN ÄR MER VÄRDEFULLT FÖR MIG ÄN DESSA 2 DIAMANTER <3
*
My interest is in the future becouse I am going to spend the rest of my life in it!MMy
*
/Sol Jenny* interest is in the future because I am going to spend the rest of my life ther

Kommentarer
Postat av: Lärarjäveln

Grattis till ett ännu bättre liv! Du är stark o snygg. Puss på Dig.



Btw: Tycker att jag kunde ha fått varit med på en bild från Aussie. Inte bara som kameraman. Men,men... jag överlever.... ;)

2011-12-06 @ 11:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0