Man blir som man umgås... Hoppas det!

Sitter är och tänker på det här med förebilder. Kändisar får ju "alltid" stämpeln att de är/ska vara förebilder, och så klart helst bra förebilder, för andra inte minst för ungdomar. Men när man tänker till är det väl igentligen de som finns närmare som är de verkliga förebilderna. Det är väl vår uppgift som föräldrar att vara bra förebilder för våra barn... är vi det är jag säker på att de väljer bra personer även i kändisvärlden som förebilder.
Vi måste nog alla hitta våra förebilder, var ska vi annars få inspirationen att utvecklas och bli "lite" bättre ifrån. Och om vi slutar strävan att hela tiden bli bättre (självklart på en sund nivå) har vi inte då tappat självinsikten helt. För VEM är perfekt??? Inte jag i alla fall, långt ifrån. Men om vi hela tiden gör vårt bästa, försöker och strävar mot att bli om så bara "lite" bättre... det är då vi kan komma långt.
Jag har många förebilder i mitt liv. Sanningen är nog den att de flesta jag lärt känna på sätt och vis är förebilder, människor som format mig till den jag är, även om en del har tagit större del än andra. Jag har funderat lite på vilka mina förebilder har varit/är genom livet. Här är några.... och det finns så klart fler lika betydelsefulla, i vissa fall kanske ännu större förebilder, men ändå här är några.
KÄRLEK
Kärlek, äkta kärlek på alla sätt och vis. Mormor och Morfar har alltid varit mina förebilder då det gäller kärleken. I dessa människor finna mer kärlek än vad som ryms i hela universum.
MAMMA och SYSTER
Tänk om jag kunde vara lite mer som min mamma som mamma. Jag gör mitt bästa och hoppas mina barn får känna vad jag känner för min mamma ...se bara va bra hon lyckats med mig ;) ha ha. För att inte tala om min syster. Vänner väljer man men en syster får man. Hade jag inte fått min syster till syster hade hon stått högst upp på listan bland de vänner jag valt. Nu har jag sån tur att inte heller hon har något val.... SHE IS STUCK WITH ME. ;)
JORDNÄRA OCH LUGN
Pappa. Han är lugnet. Kan inte komma på många gånger jag sett honom arg. Han säger att han ryter till ibland, men det tror jag inte. Det är nog mer en "Mowgi"-variant i så fall och inte som en "jätte-bamsing till björn" Ser jag någon som kanleva på vad naturen har att ge så ser jag pappa. Han skulle kunna ringa en sen kväll och tala om att han sitter på fjället med sin hund och ska sova under öppen himmel.... det är helt normalt! När jag saknar pappa går jag till skogen, för i naturen finns lugnet som han ger. Han tar aldrig den enkla, bekväma vägen.... varför slå i en spig när man kan tillverka en träplugg och slå ihop två brädbitar med???? Noggrannheten och hjälpsamheten själv!
VÄNSKAP
...Å där ville inte datorn samarbeta längre så jag fick inte till fler bilder :( Så många vänner jag inte hann få med här men istället för att köra "ingen nämd ingen glömd" Tar jag med några men det finns många fler.....
Å vad vore livet utan vänner??? ...så tomt. Tack alla för att ni finns och lärt mig så mycket.
JOBB
Jag har haft många förebilder genom åren då det kommer till jobb, men eftersom jag är där jag är idag konsentrerar jag mig på dagens yrke. Anna och Tom har varit till stor hjälp och inspirerat mig under de här åren, förutom grymma frisörer är de även härliga människor.
När det kommer till ormar är dock JAG "strået vassare" ;)
Nu slår sovklockan så det får räcka med förebilder för denna gång.
Sov gott och tjingeling
/Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Malin

DU är en utomordentlig förebild för "man blir som man umgås" - man kan inte annat än att bli glad när man är tsm med dig vännen. Much love 2 u!

2011-12-06 @ 22:42:29
Postat av: Anna

Obidoo, vill ju va som duuu... Får hoppas att man blir som man umgås och att vi får träffas, längre, oftare och mycket mer framöver. Du är en glädjespridare! Kram

2011-12-06 @ 23:15:32
Postat av: ulle

Härligt att du börjat skriva lite igen...saknad <3

2011-12-08 @ 09:18:27
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0