Sjukt oinspirerad och sjuk!

Halloj.
Finns det några tappra läsare kvar där ute som fortfarande tittar in här ibland????
Har inte riktigt hittat inspirationen till att plita ner några rader här den senaste tiden, och det ska ju liksom vara roligt inget tvång.
Jag vill i alla fall tala om att jag har haft en bra Jul och ett härligt nyår. Julafton började vi som vanligt med att fira våran kära Kalle som den här gången blev 7 år. 7 år av enorm kärlek. Skulle kunna skriva så mycket fint om den pöjken men just nu nöjer jag mig med att tala om att jag är enormt stolt över honom och älskar honom så mycket. Efter lite födelsedagsmys i sängen åkte vi till svärföräldrarna för jullunch och sedan till mamma och Lasse för fortsatt firande.
Juldagen är alltid Min och Jons dag. Det var på juldagen vi träffades (1997) och det var på juldagen 10 år senare (2007) vi förlovade oss. Den här juldagen vaknade vi upp utan vatten på övervåningen och dagen fick ägnas åt att söka frusna ledningar istället för att planera kvällens fest, som var tänkt att bli en sparkfärd från Grönklitt. Ledningarna hittades och tinades upp framåt eftermiddagen och vi kunde ta en vända till afterski och sedan till Mona och Micke innan vi avslutade på Orsa hotell, ja samma plats som vi träffades på 13 år tidigare :)
Nyår firades i vanlig ordning i Storfjäten. I år fick skotrarna dock stå, förutom för att dra spårkälken efter, och istället snörade vi på oss skidpjäxor och åkte skidor. Tolvslaget kom, vi skålade och hade det lugnt och skönt. Tack för det Micke och Mona.
Efter nyår har vi jobbat några dagar, för att sedan vara hemma i sjuksängen. Det började i torsdags kväll då Kalle drabbades av magsjuka. Jag tillbringade natten ner i soffan med pojken så Jon skulle få sova. Kalle spydde sista gången på morgonen på fredag och framåt kvällen var det som vanligt. Lördag hade jag planer på en skidtur men temperaturen och snöfallet gjorde att det istället fick bli en promenad med mamma, inte helt fel det heller. Lördagkvällen skulle va och blev lugn och jag hade hoppats att dagen idag (söndag) skulle bjuda mig på den där skidturen jag gick miste om igår. När vi la oss var det dock Ebbisens tur att drabbas av magsjukan och ännu en natt med spyor var ett faktum. Dessutom började jag själv känna illamående. Ebba var pigg i morse men själv har jag legat som en klubbad säl med huvudvärk och frossa. Spyr gör jag ju sällan även om magen känns allt annat än lugn. Som tur var har jag min lediga måndag i morgon så jag hinner krya på mig innan vardagen är ett faktum.
God fortsättning
Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0