Gräsänka!

Har en helhelg, och lite till, som gräsänka. I torsdags åkte Jon på skogen med några arbetskamrater och jag och barnen blev "lämnade" ensamma. Att vara gräsänka är så både och tycker jag. Det kan va riktigt skönt att rå om "sigsjälv". Mysa med barnen och göra allt på sitt egna vis. Ha egen makt över fjärrkontrollen, bestämma vad man ska äta, kunna bre ut sig i dubbelsängen utan att ha någon som snarkar bredvid. För att riktigt kunna njuta såg jag till att mamma hämtade barnen på dagis och själv bokade jag in att sluta 17 istället för 18 så jag skulle hinna i lugn och ro. Jag såg fram emot en lugn helg, då jag dessutom skulle få mysa med syrrans två godingar eftersom Sara och Erik är i Sälen i helgen.
...men ibland flyter det liksom inte på som det är tänkt. Det började med att jag blev kvar på jobbet till 18.30 istället för 17. Hämtade upp Ebba hos mormor och Maja hos hennes farmor (Leo skulle sova kvar hos farmor till på lördagen). Lämnade flickorna hemma där de skulle få se på tv, men som vanligt fick jag inte igång TVn när Jon är borta. Startade om flera gånger, drog ur och i sladdar, tröck på alla knappar och fjärrkontroller jag hittade men gick bet. Fick lämna tjejerna själva utan TV för att hämta hem Kalle från kalas. När jag startade bilen började lampor indikera fel och plingade oavbrutat de första minuterna. Väl hemma igen hade, tack och lov, tv hoppat igång av sigsjälv???? Tjejerna nattades i Ebbas säng och somnade till en film medan Kalle myste med mig i soffan. Jag hade äntligen makten över fjärrkontrollen och TVn var igång. Synd bara att det var skit på alla kanaler!
Tog så plats i sängen, Kalle på Jons sida och Maja (som torts allt inte hade somnat) fick ligga hos mig. Efter någon timme kom även Ebba och kröp ner på andra sidan om mig. I morse vaknade jag så upp av en mardröm, där Jon lämnat mig mitt uppi en semesrterresa med familjen för en knarkartjej och våra vänner ansåg att han gjorde helt rätt. Bredvid mig i dubbelsängen hade jag tre barn och en katt, trångt men kärleksfullt.
/Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Och DU tror att vi skulle tillåta att han lämnade dig för en pundare....No way miss Emily!

2011-03-21 @ 21:41:13
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0