Skolavslutning! ...och fortsättning

Det har vart några väldigt påfrestande veckor i mitt liv den senaste tiden. Men allt har varit sååååå lärorikt, spännande, minnesvärt och fantastiskt roligt. Det började med Grazettevisningen som jag redan tidigare skrivit om, den tog en massa ork men gav det dubbla tillbaka i form av roliga minnen och kunskap. Därefter har skolan gått mot sitt slut... eller slut å slut. Inte vet jag för jag fick då inget diplom som de andra i klassen ?? ;) (återkommer till det)

Förra veckan gick klassen de sista dagarna av vår utbildning på Frisörcentrum. Även om alla kommer tillbaka några veckor innan gesällen, för att förbereda oss för detsamma, så var det liksom slut... Under måndagen och tisdagen fick vi göra ett avslutningsprov. Ett test för att se vad vi kan och vad vi behöver träna mer på. Lärarna hade valt ut några delar ur gesällprovet som vi skulle genomföra. Det var väldigt nervöst men, efter att jag satt mig ner i djup disskution med migsjälv, genomförde jag dagarna med inställningen att göra mitt bästa och se det som en träning... resultatet skulle jag endast se som en erfarenhet. Med den inställningen får jag vara nöjd. Jag hade inte tagit de lättaste modellerna för alla moment men gick ändå därifrån med godkänt på allt. Fick t o m ett mvg och ett vg. Största dosen av ökat självförtronde var ändå inte betygen, utan känslan att jag kunde lämna ifrån mig alla modeller och själv känna att jag fått ett ok resultat.

På onsdagen var det så dags för den stora avslutningsfesten. Dagen tillbringade vi på skolan med egenhårvård, som avslutades med en drink blandad av bästa Bert (en av våra lärare). Därefter tog ettorna över festfixet... å vilken fest sen. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de får en lika bra fest som vi fick... vi är såååå tacksamma!! I Studion hade de dukat upp tacobuffe, därtill några lekar, tipspromenad och ett underbart bildspel från vårat år (typ som idolerna får när de röstas ut). När maten var uppäten blev vi förvisade på våra platser och in kommer en brandman... Å STRIPPAR!!! Fatta vilket jubel!!! oväntat, sjukt kul och så mitt i prick!! ;)
För er som har facebook finns bilder i gruppen "titt i fitt" (vars namn her en helt egen historia).


Torsdagen var så sorgens dag. Det var dags för klassen att splittras, var och en skulle åt sitt håll, kvar stod jag ensam... å va vi grät!!! Jag kommer sakna mina underbara nya vänner och ser fram emot att vi ska ses igen. Själv blir jag kvar på skolan ytterligare några månader. Anledningen är inte att jag kuggat mig, utan att arbetsförmedlingen kräver fler studieveckor för att de ska stå för utildningen (vilket är en otrolig fördel för mig). Jag kommer gå med klassen under mig två dagar i veckan och övriga dagar ha praktik på Hårteamet i Orsa. Min nya klass har dock varit supergoa och verkligen påtalat att jag är välkommen, det känns jättebra. Ser fram emot att lära känna ännu fler underbara tjejer och blivande frisörer.

Mitt liv känns ganska bra just nu... framtiden känns ljus. Tänker jag tillbaka ett år så var jag på väg ner i ett djupt svart hål, men precis när jag skulle falla kom en ängel och räddade mig.
Var det du morfar?!! Älskar dig!


Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är sååå glad för din skull Jenny. Du är så duktig, det är du verkligen!! Lycka till nu:) Love ya /Malin

2009-11-12 @ 20:35:41
Postat av: P-skrutt

Måste torka en tår... Fint skrivet!

Men förklaring på titt i fitt..? snälla!!!

2009-11-12 @ 20:49:24
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vad duktig du är! Grattis till utbildningen.

Kram S

2009-11-12 @ 21:41:51
URL: http://sofialiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0