Det blev en bra dag idag...

:)
Jag är glad!!!!

har du någongång blivit sådär JÄTTELYCKLIG för någon annans skull??? Sådär så tårarna bara rinner och det pirrar i hela kroppen. Så att fåglarna börjar sjunga och skrattgroparna blir djupare. Så glad är jag idag. Allt som behövdes var ett litet sms med 15 små ord och några siffror:

Hejsan nu har lilla wiggo
kommit till världen eller
lilla? 4400g 53 com lång.
Kramar johanna

Det är alltid kul när vänner och bekanta får barn, men det här är något alldeles extra. Ni som följt min blogg har säkert läst om hur familjen förra sommaren miste sin yngsta flicka och hur de under det gångna året drabbats av motgånger mitt i den svåra sogen. Om detta har jag skrivit både 1, 2, 3, 4 och 5 gånger (plus några till). Vi är många som tänker på dem, det vet jag, och vi är lika många som idag gråter glädjetårar. Jag förstår att hålet efter lilla Leia aldrig kommer att fyllas. Sorgen kommer alltid finnas där och så är det och det kan vi inte göra något åt. Däremot kan vi nu glädjas åt att det kommit ett nytt glädjeämne till familjen. Ytterligare ett barn att älska, krama och lära känna.

Jag är så glad för Johanna och Anders, men kanske ändå mest glad för lilla Tyra som nu fått ett till syskon. I mina ögon är Tyra en riktig hjälte. Jag är ganska säker på att hon är den som fått båda hennes föräldrar att gå vidare. Tyra har visat livet mitt i sorgen. Barn är så duktiga på att sörja och Tyra är ett praktexempel på detta. Sonja (Tyras mormor) har berättat hur Tyra ritar raketer som far till himlen till Leia och hon har från början pratat om NÄR hon får ett syskon till. Mitt starkaste minne från begravningen är när Tyra går fram och sjunger för sin lillasyster och jag är säker på att hon kommer sjunga många gånger för sin lillebror.


Som jag har längtat efter någon som jag,
med samma hårfärg och liknande drag.
En liten parvel som jag ger beröm.
Får jag det uppfylls min största dröm.

Som jag har önskat vi skulle bli fler
och vips mot oss lyckan åter den ler.
I sorgen nu åter glädjen den gror.
Nu har han kommit min älskade bror.









Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Du är bra att sätta ord på vissa saker Jenny! Jag gläds med jossan o hennes familj, det är ju inte så att man behöver känna dom för att känna MED dom. Vilket undertecknad verkligen gör! Så grattis till Wiggo! Härligt! / Anna

2009-08-06 @ 22:52:01
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Michaela

Säger som Anna.



och dikten du skrev var så fin . man får tårar i ögnonen. kram

2009-08-10 @ 12:27:08
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Emma

Jenny, du borde ge ut en diktbok eller liknande. Du är verkligen jätte duktig på att sätta ord på saker somm Anna uttryckte det.

Verkligen jätte roligt för deras skull med lilla Wiggo efter det hemska som de har fått vara med om...



Ha det bra! :)

2009-08-10 @ 13:59:14
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Linda

Så fint du skriver! Tänker på Johanna med familj ofta!!



Kramar Linda

2009-08-10 @ 18:47:20
URL: http://villavraken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0